Bezpieczeństwo podatkowe i prawne

Zminimalizuj ryzyko potencjalnej odpowiedzialności - ureguluj procesy istniejące w Spółce i przypisz poszczególnym pracownikom konkretne obowiązki.
Dla kogo są te rozwiązania?
Zabezpieczenie prawidłowości rozliczeń podatkowych Twojej firmy
Dla wszystkich firm, które chcą zabezpieczyć prawidłowość rozliczeń podatkowych.
Dla kogo są te rozwiązania?
Ograniczenie ryzyka sankcji
Dla każdej spółki, której zależy na ograniczeniu ryzyka sankcji – w tym odpowiedzialności karnej skarbowej.
Dla kogo są te rozwiązania?
Zwiększenie ogólnego poziomu „zgodności z prawem” w Spółce
Dla wszystkich firm, które chcą zwiększyć poziom "zgodności z prawem" bez nadmiernych kosztów.
1/
4
Szczegółowy zakres wsparcia
Zapewnimy Twojej firmie niezbędny zestaw szablonów procedur, narzędzi, kwestionariuszy prawnych i podatkowych. Otrzymane przez nas wzory będziesz w stanie łatwo uzupełnić i dostosować do specyfiki Twojej firmy.
Umów się na konsultację
Udzielimy bieżącego wsparcia doradczego oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę MDR.
Nasze rozwiązanie pozwoli nie tylko na wypełnienie ustawowych obowiązków niektórych podmiotów zobowiązanych, ale również na opracowanie mechanizmów kontroli pozwalających na zmniejszenie ryzyka sankcji związanych z brakiem raportowania schematów podatkowych.
Udzielimy bieżącego wsparcia doradczego oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę oraz Cooperation Letter.
Nasze rozwiązanie pozwoli:
• zminimalizować ryzyko potencjalnej odpowiedzialności karnej skarbowej członków Zarządu oraz innych osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe Spółki,
• zabezpieczyć interesy wybranych pracowników Spółki w związku z pełnionymi przez nich funkcjami również w odniesieniu do przeszłych okresów rozliczeniowych,
• wypracować warunki współpracy między firmą i kluczowymi członkami kierownictwa w kontekście ryzyka wszczęcia postępowania karnego skarbowego.
Udzielimy bieżącego wsparcia doradczego oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę na wypadek wszczęcia i przeprowadzenia kontroli skarbowej lub kontroli celno-skarbowej.
Wprowadzenie procedury pozwoli:
• ustandaryzować sposób działania w związku z wszczęciem kontroli,
• usprawnić komunikację z podmiotem kontrolującym,
• określić wewnętrzne sposoby postępowania i zasady odpowiedzialności za poszczególne elementy działania podmiotu w toku kontroli,
• zmniejszyć ekspozycję na ryzyko wynikające z niewłaściwego działania podmiotu w związku z kontrolą.
Udzielimy bieżącego wsparcia doradczego oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę na wypadek niespodziewanej nieobecności, zatrzymania i tymczasowego aresztowania członków Zarządu.
Procedura pozwoli przede wszystkim:
• zapewnić poszanowanie i możliwość skorzystania przez osobę zatrzymaną czy tymczasowo aresztowaną będącą osobą decyzyjną w firmie z przysługujących jej praw,
• zapewnić ciągłość działania firmy, w szczególności w przypadku reprezentacji łącznej,
• zapewnić firmie plan działania na wypadek nieobecności osoby decyzyjnej,
• wskazać właściwy rodzaj działań w toku samego postępowania karnego.
Udzielimy bieżącego wsparcia doradczego oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę dochowania należytej staranności przy weryfikacji kontrahentów i zapewnienia prawidłowości przebiegu transakcji w VAT.
Wprowadzenie procedury pozwoli:
• wyeliminować sytuacje, w których nieostrożny wybór dostawcy mógłby rzutować na możliwość realizacji prawa do odliczenia VAT,
• obniżyć ryzyko sankcji dla osób odpowiedzialnych za rozliczenia VAT podmiotu.
Udzielimy bieżącego wsparcia doradczego oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę dochowania należytej staranności w zakresie stosowania przepisów sankcyjnych w handlu międzynarodowym.
Nasze rozwiązanie pozwoli na:
• zapewnienie zgodności przeprowadzanych operacji biznesowych z przepisami regulującymi sankcje w handlu międzynarodowym,
• wyeliminowanie sytuacji, w których podatnik nawiązuje współpracę kontraktową z podmiotem objętymi sankcjami UE wobec Rosji lub eksportującym określone rodzaje towarów,
• obniżenie ryzyka sankcji dla podmiotów choćby nieumyślnie naruszających przepisy wprowadzające sankcje.
Dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę przygotowania dokumentacji cen transferowych.
Nasze rozwiązanie pozwoli na usystematyzowanie procesu przygotowania dokumentacji cen transferowych i tym samym dotrzymanie terminów ustawowych na jej sporządzenie.
Będziemy udzielać bieżącego wsparcia w formie usług doradztwa oraz dostarczymy wzór, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę dotyczącą terminów płatności i przeciwdziałania zatorom płatniczym.
Nasze rozwiązanie pozwoli:
• zapewnić właściwy obieg dokumentów księgowych oraz weryfikację terminów płatności,
• ograniczyć ryzyko wszczęcia postępowania przez UOKiK oraz nałożenia kar finansowych za opóźnienia w płatnościach.
Nasze wsparcie obejmuje:
• dostarczenie wzoru, który po dodaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych firmy będzie stanowił gotową do implementacji procedurę w zakresie podatku u źródła,
• przygotowanie i przekazanie wzorów dodatkowych dokumentów wewnętrznych, np. oświadczenia płatnika w przedmiocie zasadności zastosowania zwolnienia/ obniżonej stawki podatku/ niepobrania podatku,
• przekazanie wzoru kwestionariusza mającego na celu weryfikację, czy zostały wypełnione warunki do uznania podmiotu zagranicznego za właściciela rzeczywistego płatności,
• bieżące wsparcie doradcze.
Nasze rozwiązanie pozwoli:
• zabezpieczyć prawidłowy pobór podatku u źródła (w tym m.in. identyfikację płatności podlegających podatkowi u źródła, realizację wymogów dokumentacyjnych) oraz zachować należytą staranność przy weryfikacji odbiorców płatności,
• ograniczyć ryzyko nieprawidłowego poboru podatku u źródła od dokonywanych płatności transgranicznych (a także dywidend krajowych) oraz niedochowania należytej staranności wymaganej w świetle obowiązujących przepisów,
• obniżyć ryzyko sankcji zarówno z punktu widzenia Spółki (płatnika), jak i dla osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe danego podmiotu.
Proponujemy następujące usługi związane z obszarem AML:
• analizę Twojej działalności, aby ustalić, czy masz obowiązek stosować przepisy AML,
• przygotowanie opinii prawnych, procedur i innych niezbędnych dokumentów z zakresu AML,
• analizę posiadanych przez Ciebie procedur AML i przedstawienie rekomendacji ich uzupełnienia,
• przygotowanie i przeprowadzenie obowiązkowych szkoleń z zakresu AML.
Nasze rozwiązanie pozwoli na:
• ograniczenie ryzyka nałożenia kar administracyjnych za naruszenie przepisów AML,
• zabezpieczenie kluczowych osób w Spółce przed odpowiedzialnością karną,
• zapewnienie pełnej zgodności z przepisami prawa.
Przeprowadzimy szkolenie dla kadry kierowniczej, podczas którego przedstawimy:
• wymogi, jakie należy brać pod uwagę przy codziennym wykonywaniu obowiązków służbowych,
• ryzyka regulacyjne związane z pełnionymi obowiązkami,
• konsekwencje dla kadry kierowniczej i Spółki, jakie wiążą się z naruszeniem obowiązujących przepisów,
• rekomendacje dotyczące sposobu zarządzania ryzykiem w różnych obszarach,
• praktyczne wskazówki z konkretnych postępowań (case studies),
• obszary, które w naszej ocenie powinny zostać przeanalizowane przez Twoją Spółkę jako obszary będące potencjalnym „słabym punktem” firmy.
Nasze szkolenie pozwoli na:
• ograniczenie ryzyka dla Spółki i kadry kierowniczej,
• minimalizację ryzyka nałożenia kar finansowych,
• zapoznanie się z kluczowymi wytycznymi co do dopełnienia należytej staranności (due care),
• uzyskanie pełnej świadomości obowiązków do zrealizowania.
1
Jak możemy Ci pomóc?
Zapewnimy Twojej firmie niezbędny zestaw szablonów procedur, narzędzi, kwestionariuszy prawnych i podatkowych.
2
Jak możemy Ci pomóc?
Otrzymane przez nas wzory będziesz w stanie łatwo uzupełnić i dostosować do specyfiki Twojej firmy.
3
Jak możemy Ci pomóc?
Nasi eksperci przedstawią Ci propozycję rozwiązań dostosowaną do Twoich indywidualnych wymagań.
Jeśli Twoja firma potrzebuje rozwiązania dostosowanego do jej rozmiaru i skali działalności, skontaktuj się z nami.
Dlaczego warto skorzystać z naszego wsparcia?
Zabezpieczenie prawidłowości rozliczeń podatkowych Twojej firmy - pomoc we wdrożeniu odpowiednich procesów pozwoli na zarządzenie ryzykiem prawnym i podatkowym
Uniknięcie nadmiernych kosztów, dzięki korzystaniu z gotowych do uzupełnienia wzorów opracowanych przez ekspertów EY specjalizujących się w różnych obszarach prawnych i podatkowych
Ograniczenie ryzyka sankcji (w tym odpowiedzialności karnej skarbowej) - nasze rozwiązania pozwolą ograniczyć ryzyko dla właścicieli, członków Zarządu oraz pracowników szczebla kierowniczego
Zwiększenie ogólnego poziomu „zgodności z prawem” w Spółce
Uzyskanie dostępu do pełnego wsparcia prawnego i podatkowego naszych specjalistów w ramach projektów doradztwa
Zachowanie ciągłości operacyjnej firmy w przypadku niespodziewanego zdarzenia
Strefa możliwości
Samodzielnie sprawdź, co możesz zyskać przy wdrożeniu produktów
Narzędzia, które pozwolą dokonać samodzielnej oceny potencjału usprawnień w podatkach i księgowości.
Między innymi:
Poznaj wszystkie narzędzia
DLACZEGO TO WAŻNE?
01
Złożoność i stale rosnąca liczba wymogów sprawozdawczych i obowiązków
Więcej Mniej
Złożoność i stale rosnąca liczba wymogów sprawozdawczych i obowiązków po stronie przedsiębiorców wyklucza możliwość działania w sposób niezorganizowany.
02
Ryzyko potencjalnej odpowiedzialności
Więcej Mniej
Aby zminimalizować ryzyko potencjalnej odpowiedzialności, warto uregulować procesy istniejące w Spółce oraz przypisać poszczególnym pracownikom konkretne obowiązki.
03
Sposób na sprostanie obowiązkom
Więcej Mniej
Sprostanie obowiązkom wynikającym z przepisów ułatwiają uproszczone procesy oraz używanie jednolitych narzędzi, kwestionariuszy (checklists) czy formularzy.
04
Dokumenty i procedury jako „pierwsza linia obrony” na wypadek sytuacji niespodziewanej
Więcej Mniej
Istnieją dokumenty i procedury, które nie są wprost wymagane przepisami, ale których funkcjonowanie w Spółce może służyć jako „pierwsza linia obrony” na wypadek sytuacji niespodziewanej – niezapowiedzianej kontroli służb, przeszukania/ zatrzymania osób i zajęcia mienia Spółki czy nieobecności kluczowego personelu.
Wypełnij formularz

    Administratorem Państwa danych osobowych są Spółki z Grupy EY. Dane kontaktowe spółek z Grupy EY Polska znajdują się pod adresem https://www.ey.com/pl_pl/dane-spolek. Rozwiń
    Dane osobowe przetwarzane są w celu skorzystania przez Państwa z formularza kontaktowego. Dane osobowe przetwarzane są w związku z prawnie uzasadnionymi celami Administratora, którym w tym przypadku jest odpowiedź na przesłane przez Państwa zapytanie. Dane osobowe przekazane Administratorowi podawane są mu dobrowolnie. Mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego w zakresie przetwarzania danych osobowych. Kontakt do inspektora danych osobowych: kontaktdaneosoboweEYPolska@pl.ey.com. W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności https://www.ey.com/pl_pl/privacy-statement.